Лісова школа у смартфоні: досвід лісівників Виноградівщини
24.04.2020
У горах на Закарпатті висадили 1 млн дерев
25.04.2020

Лісові артерії Закарпаття на варті охорони лісів від вогню

Всім нам ще зі шкільної парти говорили: ліси – це зелені легені нашої планети. Сучасна екологія, на жаль, така, що всьому організму Землі зараз несолодко, однак лісам-легеням доводиться чи не найбільш тяжко. Лісові пожежі стали масовим лихом практично всіх країн. Не виключення і Україна. За останні 26 років Україна не знала таких пожеж, які зараз були на Житомирщині та Чорнобильській зоні.

Лісова пожежа – масштабне, страшне лихо, яке знищує на своєму шляху буквально все живе і залишає мертве згарище.

Практика Туреччини і країн Європи показує, що гасити лісові пожежі можна з гвинтокрила. Так при кожному лісництві, яке входить у лісгосп, є свій літак на випадок загоряння лісової ділянки. Однак краще для цього підходять автомобілі, які можуть загасити прісною водою лісову підстилку та палаючі дерева. Але і для авто потрібні лісові дороги.

Авто на варті служіння лісу

Пожежні автомобілі та спецтехніка, побудована на шасі колісних або гусеничних тракторах, сьогодні в усьому світі є найбільш затребуваним і провідним технічним засобом в непростій справі гасіння лісових пожеж. Чому ж загасити пожежу легше авто? Буває три типи лісових пожеж. Перший — побіжний низовий: вогонь йде під кронами дерев, по траві і чагарниках. Другий тип — верховий, або повальний: він найнебезпечніший своїм стрімким рухом. Полум’я, що охоплює крони дерев по всій їх висоті, здатне поширюватися зі швидкістю до 20 км/год! Нарешті, є і підземні пожежі — торф’яні.

Очевидно, що гасити пожежі дешевше в лісі автомобілем, обладнаним спеціальною цистерною або мотопомпою. Цей спосіб дешевше, ніж гвинтокрил.

Лісові дороги мають стратегічне значення для охорони

Розвинена інфраструктура лісових доріг є важливою складовою усього лісогосподарського процесу. Саме завдяки лісовим дорогам лісівники мають змогу охороняти лісові насадження від пожеж, незаконних рубок, вони дають доступ до ділянок аби проводити на них догляди за лісовими культурами і молодняками, та виконувати інші лісогосподарські заходи. Також лісові дороги часто використовуються населенням, що приїздить до лісу по гриби і на відпочинок. Досить часто сільські мешканці аби скоротити дорогу від одного села до іншого прямують навпростець через ліс. Тож лісові дороги – то артерії лісу, на яких вирує своє життя, вони надзвичайно важливі мають витримувати неабияке навантаження. А отже і ремонтувати їх необхідно вчасно аби не втрачали своїх функцій.

У 2019 році підприємствами Закарпатського ОУЛМГ побудовано земляного полотна майже 28,7 км та облаштували дорожнім одягом 20,8км. Слід звернути увагу, що у країнах Центральної Європи даний показник становить 22-35км/1000га.

Отже, для сталого ведення лісового господарства потрібно збільшення щільності лісової дорожньої мережі, яка має в першу чергу призначення для оперативного реагування на надзвичайні події в лісових насадженнях, охорони від незаконних рубок та пожеж, сприяє розвитку туризму та рекреаційних місць відпочинку. Все це сприяє розвитку не тільки території лісових господарств , але і Закарпаття в цілому.

Так, зокрема на 2020 рік підприємствами Закарпатського ОУЛМГ здійснити нарізку земляного полотна близько 13,5 км, та облаштувати твердим покриттям 18,7 км лісових доріг. Сьогодні щільність будівництва лісових доріг не значна, адже , так ж густота лісових доріг по по Закарпатській області тільки 4,8. Тому є над чим працювати.

Лісова дорога в Брустурянському лісомисливсгоспі. Плайське, Турбатське, Лопухівське, Кедренське лісництва.

Наразі повним ходом йде ремонт дороги в урочищі “Турбат”, протяжністю 5.1 кілометр

Коментарі вимкнені.