Лісівники Закарпаття звернулися до Президента України та Генпрокурора

На Перечинщині проведення лісогосподарських заходів здійснювалось законними актами Державної екологічної інспекції у Закарпатській області 2014-2015 років
05.07.2019
Шановні працівники природно-заповідної справи!
07.07.2019

Лісівники Закарпаття звернулися до Президента України та Генпрокурора

Лісівники Закарпаття звернулися до Президента України Володимира Зеленського та Генерального прокурора України Юрія Луценка .

ОФІЦІЙНЕ ЗВЕРНЕННЯ ЛІСІВНИКІВ ЗАКАРПАТТЯ ДО ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ 

ШАНОВНИЙ ВОЛОДИМИРЕ ОЛЕКСАНДРОВИЧУ!

 

            Лісівники Закарпаття вимушені звернутися до Вас у зв’язку з ситуацією, що склалася в лісовій галузі нашого краю.

            Закарпаття –одна з найбільш лісистих областей України, де лісистість становить 52%,  а площа земель лісового фонду, підпорядкованих  Закарпатському  обласному  управлінню  лісового та мисливського господарства складає 588,8 тис га.

            Щорічний приріст  складає 2,5 млн кбм, тоді як лісогосподарськими підприємствами обласного управління лісового та мисливського господарства в рік від усіх видів рубок заготовляється в середньому 1,1- 1,2 млн кбм, що становить тільки  48%  від щорічного приросту (в країнах Європи цей показник становить 70-80%).

В лісовій галузі області в лісогосподарських підприємствах, деревообробній галузі, представників малого та середнього бізнесу зайнято не менше 30-ти  тис. осіб, яким вчасно виплачується заробітна плата, та працею яких наповнюються місцеві і державний бюджети.

За 2018 рік лісогосподарські підприємства обласного управління лісового та мисливського господарства  реалізували продукції та послуг на 1,1 млд грн., сплачено платежів та податків до державного та місцевого бюджетів, єдиного соціального внеску 450,8 млн грн.,  середньомісячний розмір заробітної плати одного працівника становить понад 11 тис. грн.

            Разом з тим, в останні роки «активістами», окремими представниками засобів масової інформації розповсюджується надумана, неправдива, викривлена та часто замовна інформація щодо діяльності лісогосподарських підприємств.

Правоохоронними органами  відкриваються кримінальні справи на основі інформації розміщеної в інтернет ресурсах (чомусь переважно лише по лісовій галузі), що породжує негативну думку населення та широкої громадськості про стан справ у лісовому господарстві і на нашу думку цілком спрямовано відволікає увагу громадськості від розслідування справді важливих та резонансних справ.

Так, 10 травня 2019 року прокуратура Закарпатської області гучно заявила на своїй офіційній веб-сторінці та профілі у фейсбук, про оголошення підозри директору лісгоспу та посадовцю обласного управління лісового та мисливського господарства.

Оголошення підозри здійснено в  кримінальному провадженню за фактом офіційної видачі лісорубних квитків ще у 2016 році лісгоспом на проведення вибіркових санітарних рубок в межах територій природно-заповідного фонду.

Лісорубні квитки видані з дотриманням вимог законодавства, оскільки отримання лімітів про необхідність яких зазначає правоохоронний орган, передбачено лише для спеціального використання природних ресурсів – рубок головного користування метою яких є отримання деревини.

Вибіркові санітарні рубки не відносяться до спеціального використання природних ресурсів, оскільки основною метою таких рубок є поліпшення якісного стану лісів та санітарний догляд за ними.

Зазначене підтверджується висновками експертів Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз, Ради науково-правових експертиз при Інституті держави і права ім. В.М.Корецького НАН України, Національного лісотехнічного університету України та інших авторитетних установ в сфері лісового господарства.

Прокуратура розслідує справу з 17.08.2016, тобто 3 роки прокуратура не може спрямувати справу до суду для її розгляду по суті.

В той же час, для визнання рубки незаконною потрібно анулювати лісорубні квитки, що і намагалася зробити прокуратура, однак судом їхні позовні вимоги не були задоволені.

Слід зазначити, що кримінальне провадження порушено за ініціативою прокурора, що є сином одного з колишніх керівників лісгоспу,  майже одразу після того, як орган управління майном вирішив не продовжувати трудовий контракт з цим керівником.

    Відповідно до ч.1 ст.219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:

 дванадцять місяців – у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості;

 вісімнадцять місяців – у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

    Окрім того, протягом двох місяців з моменту оголошення підозри прокуратура зобов’язана направити обвинувальний акту до суду або закрити справу.

    Цього правоохоронний орган не робить, вочевидь  переслідує зовсім іншу мету ніж забезпечення розгляду кримінальної справи в суді.

Замість завершення  розслідування та скерування справи до суду, правоохоронці займаються поданням різних клопотань про відсторонення від посади, або обмеження вільного пересування підозрюваним, призначенням незрозумілих експертиз, які направленні на штучне затягування строків розслідування справи.

За працівниками лісової галузі здійснюється стеження із фото-відео фіксацією, що є грубим порушенням гарантованого Конституцією права на невтручання в приватне життя, яке обґрунтовано розцінюється нами як тиск не лише на окремих осіб, а й на лісову галузь в цілому.

Тепер стає очевидним, що з самого початку “заведення” справи  її метою була і є компрометація галузі, вчинення психологічного тиску на працівників лісової галузі по всій області, задоволення особистих інтересів окремих працівників правоохоронного органу, призначення на керівні посади в лісовій галузі “потрібних” людей.

Інакше як пояснити розслідування видачі лісорубного квитка, протягом 3-х років та постійне порушення всіх встановлених законодавством розумних строків  розслідування?

Шановний пане Президенте, лісівники нашого краю звертаються до Вас з проханням взяти на особистий  контроль хід зазначеної справи та доручити Генеральній прокуратурі України забезпечити об’єктивне і неупереджене розслідування.

ОФІЦІЙНЕ ЗВЕРНЕННЯ ЛІСІВНИКІВ ЗАКАРПАТТЯ ДО ГЕНЕРАЛЬНОЇ ПРОКУРАТУРИ УКРАЇНИ

 

Закарпаття –одна з найбільш лісистих областей України, де лісистість становить 52%,  а площа земель лісового фонду, підпорядкованих  Закарпатському  обласному  управлінню  лісового та мисливського господарства складає 588,8 тис га.

Щорічний приріст  складає 2,5 млн кбм, тоді як лісогосподарськими підприємствами обласного управління лісового та мисливського господарства в рік від усіх видів рубок заготовляється в середньому 1,1- 1,2 млн кбм, що становить тільки  48%  від щорічного приросту (в країнах Європи цей показник становить 70-80%).

В лісовій галузі області в лісогосподарських підприємствах, деревообробній галузі, представників малого та середнього бізнесу зайнято не менше 30-ти  тис. осіб, яким вчасно виплачується заробітна плата, та працею яких наповнюються місцеві і державний бюджети.

За 2018 рік лісогосподарські підприємства обласного управління лісового та мисливського господарства  реалізували продукції та послуг на 1,1 млд грн., сплачено платежів та податків до державного та місцевого бюджетів, єдиного соціального внеску 450,8 млн грн.,  середньомісячний розмір заробітної плати одного працівника становить понад 11 тис. грн.

Разом з тим, в останні роки «активістами», окремими представниками засобів масової інформації розповсюджується надумана, неправдива, викривлена та часто замовна інформація щодо діяльності лісогосподарських підприємств.

Правоохоронними органами  відкриваються кримінальні справи на основі інформації розміщеної в інтернет ресурсах (чомусь переважно лише по лісовій галузі), що породжує негативну думку населення та широкої громадськості про стан справ у лісовому господарстві і на нашу думку цілком спрямовано відволікає увагу громадськості від розслідування справді важливих та резонансних справ.

Так, 10 травня 2019 року прокуратура Закарпатської області гучно заявила на своїй офіційній веб-сторінці та профілі у фейсбук, про оголошення підозри директору лісгоспу та посадовцю обласного управління лісового та мисливського господарства.

Оголошення підозри здійснено в  кримінальному провадженню за фактом офіційної видачі лісорубних квитків ще у 2016 році лісгоспом на проведення вибіркових санітарних рубок в межах територій природно-заповідного фонду.

Лісорубні квитки видані з дотриманням вимог законодавства, оскільки отримання лімітів про необхідність яких зазначає правоохоронний орган, передбачено лише для спеціального використання природних ресурсів – рубок головного користування метою яких є отримання деревини.

Вибіркові санітарні рубки не відносяться до спеціального використання природних ресурсів, оскільки основною метою таких рубок є поліпшення якісного стану лісів та санітарний догляд за ними.

Зазначене підтверджується висновками експертів Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз, Ради науково-правових експертиз при Інституті держави і права ім. В.М.Корецького НАН України, Національного лісотехнічного університету України та інших авторитетних установ в сфері лісового господарства.

Прокуратура розслідує справу з 17.08.2016, тобто 3 роки прокуратура не може спрямувати справу до суду для її розгляду по суті.

В той же час, для визнання рубки незаконною потрібно анулювати лісорубні квитки, що і намагалася зробити прокуратура, однак судом їхні позовні вимоги не були задоволені.

Слід зазначити, що кримінальне провадження порушено за ініціативою прокурора, що є сином одного з колишніх керівників лісгоспу,  майже одразу після того, як орган управління майном вирішив не продовжувати трудовий контракт з цим керівником.

Відповідно до ч.1 ст.219 КПК України строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить:

дванадцять місяців – у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості;

вісімнадцять місяців – у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Окрім того, протягом двох місяців з моменту оголошення підозри прокуратура зобов’язана направити обвинувальний акту до суду або закрити справу.

Цього правоохоронний орган не робить, вочевидь  переслідує зовсім іншу мету ніж забезпечення розгляду кримінальної справи в суді.

Замість завершення  розслідування та скерування справи до суду, правоохоронці займаються поданням різних клопотань про відсторонення від посади, або обмеження вільного пересування підозрюваним, призначенням незрозумілих експертиз, які направленні на штучне затягування строків розслідування справи.

За працівниками лісової галузі здійснюється стеження із фото-відео фіксацією, що є грубим порушенням гарантованого Конституцією права на невтручання в приватне життя, яке обґрунтовано розцінюється нами як тиск не лише на окремих осіб, а й на лісову галузь в цілому.

Тепер стає очевидним, що з самого початку “заведення” справи  її метою була і є компрометація галузі, вчинення психологічного тиску на працівників лісової галузі по всій області, задоволення особистих інтересів окремих працівників правоохоронного органу, призначення на керівні посади в лісовій галузі “потрібних” людей.

Інакше як пояснити розслідування видачі лісорубного квитка, протягом 3-х років та постійне порушення всіх встановлених законодавством розумних строків  розслідування?

Враховуючи наведене, та у зв’язку з небажанням правоохоронного органу забезпечити швидке і прозоре розслідування, лісівники нашого краю звертаються до Генеральної прокуратури України з проханням взяти на особистий  контроль хід зазначеної справи та при можливості витребувати справу для забезпечення об’єктивного розслідування  з подальшим її направленням до суду і забезпечити максимально відкритий для громадськості судовтй розгляд даної справи з метою недопущення маніпуляції фактами.

В свою чергу захист підозрюваних, оскаржуватиме протиправні дії та бездіяльність прокуратури у встановлений законодавством спосіб, а працівники галузі у випадку відсутності належного реагування залишають за собою гарантоване ст.39 Конституції України право на мирні збори.

Коментарі вимкнені.