Дровами з Берегівського держлісгоспу «заправлять» легендарний ретро-потяг «ГР-80»

Рейтинг зарплат лісівників: кому на Закарпатті жити добре
01.08.2017
Держлісагентство: площа всихання дерев перевищила 330 тис. га
01.08.2017

Дровами з Берегівського держлісгоспу «заправлять» легендарний ретро-потяг «ГР-80»

У Берегово, що на Закарпатті, цього тижня, на Боржавської вузькоколійки почне курсувати історичний ретро-потяг «ГР-80»,який прибув на Закарпаття з м.Гайворон у рамках пілотного проекту Міністерства інфраструктури України за підтримки Закарпатської обласної державної адміністрації спільно з партнерами з Німеччини та Швейцарії. Запрацював проект завдяки голові Закарпатської ОДА Геннадію Москалю.
 Загалом один рейс державі обійдеться у 18 тисяч одиниць нацвалюти. Тобто про самоокупність не йдеться, головна мета — привабити туристів та забезпечити транспортне сполучення між довколишніми містами і селами. У перший рейс паровоз «заправлять» буковими дровами з Берегівського держлісгоспу.
Із кінця липня по кінець серпня у вихідні й святкові дні ретро-паровоз курсуватиме вузькоколійкою між Іршавою, Хмільником і Виноградовом. Він тягтиме три пасажирських вагона і один вантажний для велосипедів, дрібного вантажу організації громадського харчування.
Відзначимо, що паровози серії «ГР» виготовлялися в Німеччині з 1947 по 1956 року в рамках репарації Радянському Союзу. Сьогодні в Україні збереглося всього кілька справних паровозів ГР один з яких працює зараз на Колочавської вузькоколійці в Межигірському районі Закарпаття. Ще кілька паровозів цієї серії встановлені в різних містах як пам’ятники.
Ярослав Галас, директор департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Закарпатської ОДА:
 
– Проект запланований для популяризації Боржавської вузькоколійки. Але головне те, що голова ОДА задумав відродити її. Моджливо, не в повному обсязі, тому що там понад 100 км. Але є чудові ділянки Боржавської вузькоколійки в Іршавському районі. Це передгір’я, вздовж гірської річки. Надзвичайно красиві місця. Там колія частково розібрана з 2007 року.
 
Туристичний рейс планують продовжити на Іршавщину. Загалом же на відновлення Боржавської вузькоколійки необхідно близько 164 мільйонів гривень. А на повноцінний розвиток проекту потрібно щонайменше 5 років.
 
Себастьян Тролле, автор проекту, радник міністра інфраструктури України:
 
– У цьому проекті я бачу тільки плюси. Ми починали в березні. Тепер початок серпня. Це дуже маленький проміжок часу, але нам багато що вдалося. Уже привезли паровоз, взяли вагони, привели до ладу колії. І думаю, що це тільки початок. Тому ми назвали це пілотним проектом. Поки загальна протяжність маршруту становитиме 20 кілометрів. З Виноградова до Хмільника та у зворотньому напрямку паровоз рухатиметься зі швидкістю 20-25 км/год. Таким чином тривалість руху із зупинками — 3 години в один бік. На станціях туристи зможуть відвідати міні-ярмарки, продегустувати традиційні напої та страви і придбати сувеніри. Уже до травня на Закарпатті можутьз’явитися і нові паравози зі Швейцарії. А в мабутньому Боржавській вузьколійці хочуть надати статус «Технічна пам’ятка України».

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *